Whitepaper Social Impact in HR-beleid

6231 keer bekeken

NVP Netwerk voor HR-professionals en Good Busy van Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) ontwikkelden een whitepaper dat toelicht wat de waarde van medewerkersvrijwilligerswerk in je HR-beleid is en tips en trics geeft om vrijwilligerswerk in jouw organisatie in te zetten.

Ben je ook op zoek hoe je social impact een rol geeft in de employee-journey? Merk je ook dat medewerkers meer behoefte hebben aan zingeving in hun werk? Zie jij ook de trend dat er steeds meer aandacht is voor medewerkersvrijwilligerswerk? En zie je het ook als een kans voor jouw bedrijf?

Om jou te helpen bij vrijwilligerswerk door medewerkers ontwikkelden NVP en Good Busy het whitepaper Social Impact in HR-beleid; medewerkersvrijwilligerswerk als troef.

  Download hier het whitepaper  

Medewerkersvrijwilligerswerk als troef  

Steeds meer ondernemingen zijn bezig met het in kaart brengen en vergroten van hun maatschappelijke impact, ingegeven door een groeiend besef dat maatschappelijk verantwoord ondernemen leidt tot betere en duurzamere relaties en resultaten en de behoefte van bedrijven om verantwoordelijkheid te nemen in de samenleving. Een van de manieren om impact te vergroten, is door medewerkers de mogelijkheid te bieden om vrijwilligerswerk te doen. 

Kennis en ervaring van koploper bedrijven en experts 

NVP en Good Busy hebben gezamenlijk een whitepaper ontwikkeld gericht op HR-professionals en anderen die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Hierin laten we vanuit onze visie, kennis en praktijkervaring zien dat het voor alle betrokkenen – bedrijfsleven, HR, medewerkers en maatschappelijke organisaties – veel kan opleveren. In dit whitepaper vind je ook voorbeelden van koploper bedrijven die zeer bedreven zijn op het gebied van social impact en hebben wij de kennis van diverse experts op het gebied van de employee-journey verwerkt tot een praktische aanpak die je direct kunt gebruiken. 

Meer weten over dit onderwerp, lees ook dit whitepaper

Ook is er een praktijkspecial verschenen als vervolg op dit whitepaper. In deze praktijkspecial vind je:

  • 10 inspirerende en innovatieve good practices van bevlogen bedrijven
  • aangevuld met tips en trics van experts op het gebied van HR en Social Impact

De twee uitgaven kunnen na elkaar worden gelezen, maar ze zijn ook afzonderlijk goed te gebruiken. 

Whitepaper delen

Het whitepaper mag uiteraard ook met andere geïnteresseerden gedeeld worden, graag zelfs. Het enige wat wij daarvoor vragen is bronvermelding. En we vinden het leuk als je het ons laat weten of tagt op social media (@goodbusy en @nvp) 

Contact 

En mocht je zelf mooie activiteiten doen op dit gebied of je hebt aanvullingen of vragen over deze whitepaper, neem dan graag contact met ons op via goodbusy@nov.nl.

Over NVP en Good Busy 

NVP is het netwerk voor HR-professionals dat staat voor kwaliteit, innovatie en uitdaging. Als netwerk dragen we bij aan de professionele ontwikkeling van leden en het HR-vak. Door als onafhankelijke HR-autoriteit actuele informatie en nieuwe inzichten te delen waarmee we leden verrassen met kennis en inspiratie. 

Good Busy is een initiatief van Vereniging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV). Good Busy is een onafhankelijk expert op het gebied van vrijwillige inzet door bedrijven en biedt kennis, inspiratie en actie om ‘goed doen’ met medewerkersvrijwilligerswerk eenvoudiger te maken. Daarmee maken we Nederland mooier; dat is goed voor jouw bedrijf, jouw medewerkers én de samenleving. 

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen