Wat zijn jouw ervaringen met vrijwilligers-registratiesystemen? Ik ben benieuwd waarmee (naam registratietool - zelf gemaakt of aangekocht) je werkt en waar je tevreden over bent / wat je tegenvalt. Kun je erin kwijt wat voor jouw organisatie belangrijk is, wat waren je afwegingen bij de keuze voor je registratietool? Levert het de gegevens op die je nodig hebt voor je subsidieverstrekkers, op welke manier wegen de kosten op tegen de baten?
Vrijwilligers registreren kan op veel manieren, ik werk momenteel met een op excel gebaseerd systeem, ooit op maat gemaakt voor een van onze diensten en later aangepast om ook vrijwilligers en deelnemers van diverse andere diensten en projecten in te registreren. Ik maak er samen met meerdere collega's (momenteel circa 15) gebruik van.
Ik ben me aan het oriënteren op een mogelijke verdere aanpassing in huidige systeem, maar ook op wat momenteel 'kant en klaar / op maat gemaakt' op de markt is. Vooral naar de bevindingen van grote vrijwilligersorganisaties die verschillende diensten en projecten hebben waaraan vrijwilligers gekoppeld zijn. Graag zou ik jullie ervaringen, tips & do's en dont's terughoren.