NRC Charity Awards 2015

15 juni 2015

Vanaf donderdag 11 juni 2015 is het weer mogelijk om advertenties in te zenden voor de NRC Charity Awards. Deelname staat open voor alle instellingen die staan ingeschreven in de goede doelendatabank van Kennisbank Filantropie. De NRC Charity Awards zijn bedoeld om zowel grote als kleinere goede doelen te ondersteunen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs.

Deelnemende charitatieve instellingen maken kans op één van de zes prijzen. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit advertentieruimte ter waarde van € 75.000,- bruto mediawaarde (exclusief 21% BTW). Dit bedrag kan worden ingezet in NRC Handelsblad, nrc.next of NRC Weekend.

Een vakjury onder leiding van hoofdredacteur Peter Vandermeersch beoordeelt alle inzendingen en selecteert hieruit de 24 mooiste, duidelijkste of meest indrukwekkende advertenties. De jury let hierbij op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Waarbij de vakjury wil benadrukken dat niet alleen grote organisaties kans op een award maken, maar zeker ook kleine(re) organisaties.

In tegenstelling tot vorig jaar zijn er dit jaar geen categorieën en is het alleen mogelijk om te stemmen op de 24 door de vakjury geselecteerde advertenties. Vanaf dinsdag 28 juli 2015 worden de geselecteerde advertenties getoond op de website en gepubliceerd in NRC Handelsblad zodat het publiek erop kan stemmen. De top 3 van de vakjury en de 3 advertenties met de meeste stemmen van de publieksjury zijn de winnaars van de NRC Charity Awards 2015.

Op de vernieuwde website www.nrccharityawards.nl kunt u uw advertentie uploaden. Uploaden is heel eenvoudig: klik op de button 'advertentie uploaden', vul alle gevraagde informatie in en upload uw advertentie. Bevestig de e-mail die wordt verzonden naar het ingevulde e-mailadres. Na bevestiging staat de advertentie direct op de site.  Inzenden is mogelijk tot en met vrij 17 juli 2015.

Meer informatie en de voorwaarden vindt u op  www.nrccharityawards.nl